AML_pexels-photo-210679

Klients ierodas uz tikšanos ar pavadoni – vai te ir kas nepareizs un riskants!?

Praksē bieži vien rodas dažādas situācijas, kad grāmatvedības klienti rada pastiprinātu uzmanību savu veikto darījumu izvērtēšanā un neizvērtē riskus pirms veic tos, vai rada situācijas, kas rada nepieciešamību pastiprināti tās izvērtēt, ko mēs cenšamies darīt vispirms izrunājot situāciju ar klientu un mēģinot rast risinājumu iekšienē. Kādas praksē ir šīs populārākās 10 situācijas:

  • Klients ierodas uz tikšanos grāmatveža birojā, lai skaidrotu savas saimnieciskās darbības īpatnības ar pavadoni kas iepriekš nav bijis zināms, kurš sarunas gaitā pārņem iniciatīvu un runā vairāk, kā pats klients skaidrojot klienta biznesa nianses labāk kā pats klients, sniedzot pretrunīgu informāciju par veikto darījumu būtību;
  • Klients ir veicis vienreizēju darījumu, kurš krasi atšķiras no klienta parastās saimnieciskās darbības, kas prasa nepieciešamību kļūt par AML subjektu, bet tas netiek darīts;
  • Šī vienreizēja darījuma rezultātā saņemtā atlīdzības summa desmit reižu pārsniedz tirgus vērtību normāla saimnieciskās darbības cikla ietvaros starp neatkarigiem tirgus dalībniekiem;
  • Klients saņem maksājumu no trešajām valstīm sava klienta vietā par sniegto pakalpojumu, bez pirmšķietama pamatojuma;
  • Klients saņem no sava klienta vairākus maksājumus nelielās summās īsā laikā, kas tūlīt tiek aizskaitīti tālāk trešajai pusei;
  • Klients pats aizdod savai sabiedrībai būtisku naudas aizdevumu bez pirmšķietami skaidra naudas izcelsmes avota, jo klienta vienīgie ienākumu avoti ir minimālā alga savā uzņēmumā;
  • Klients ilgstoši strādā ar ievērojamiem zaudējumiem, bet tajā pat laikā pats savam uzņēmumam aizdot ievērojamus naudas līdzekļus, kuru izcelsme nav skaidra;
  • Klientam pasūtījumu, pēc daudzgadīga līguma ir izdarījis Baltkrievijas valstij netieši pakļauts uzņēmums. Pasūtījums veikts 2021.gada nogalē. 2022.gadā klients šo pasūtījumu sankciju režīma dēļ nevar izpildīt, jo nevar nosūtīt izpildīto pasūtījumu pircējam;
  • Plaukstošs celtniecības uzņēmums par 100 000 EUR ir pasūtījis “vadības konsultācijas” Lielbritānijas rezidences uzņēmumam, bez taustāma izpildes rezultāta;
  • Samaksāts avanss Igaunijas rezidences uzņēmumam par materiālu piegādi, tos vairāk kā pusgadu fiziski nesaņemot, kura patiesā labumam guvējam un valdes loceklim pieder neliels autoserviss Ķengaragā;

Ja Jums nepieciešama preventīva konsultācija šādu vai tamlīdzīgu risku izvērtēšanā, lai Jūs neiekļūtu neparedzamā saimnieciskās dzīves situācijās, vai arī ikdienas atbalsts grāmatvedības kārtošanā, lūdzu sazinieties ar mums te pat mūsu mājas lapā un mūsu komanda steigs Jums palīgā.

Comments are closed.