Pūt, Jānīti, vara tauri,
Kalniņā stāvēdams,
Lai sanāca Jāņa bērni,
No maliņu maliņām!
Lustīgu līgošanu un priecīgus Jāņus!
Grāmatvedības biroja “Investors” kolektīva vārdā, vēl
Māris Biernis
Pūt, Jānīti, vara tauri,
Kalniņā stāvēdams,
Lai sanāca Jāņa bērni,
No maliņu maliņām!
Lustīgu līgošanu un priecīgus Jāņus!
Grāmatvedības biroja “Investors” kolektīva vārdā, vēl
Māris Biernis
Uzņēmēji, bieži neaizdomājas, kad tad viņi var tikt izslēgti no VID pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra, bieži tas nāk kā negaidīts pārsteigums. Lai tā nebūtu sniegsim ieskatu galvenajos aspektos par šo jautājumu.
Izslēgšana no PVN maksātāju personu reģistra pārsvarā notiek šādos gadījumos:
Pēc paša nodokļu maksātāja iniciatīvas, gadījumos kad:
Izslēgt no PVN maksātāju reģistra var arī pēc VID iniciatīvas, un tie ir visizplatītākie gadījumi:
– saskaņā ar LR likumu “Par nodokļiem un nodevām” ir apturēta reģistrēta nodokļa maksātāja saimnieciskā darbība;
– nodokļa maksātāja darbības laikā iestājas vismaz viens no šādiem apstākļiem:
– nodokļa maksātājs (izņemot citas dalībvalsts nodokļa maksātāju un trešās valsts vai trešās teritorijas nodokļa maksātāju) nav sasniedzams juridiskajā adresē vai deklarētās dzīvesvietas adresē vai arī šī adrese faktiski nepastāv;
Ja, jums nepieciešams ikdienas atbalsts pilna cikla finanšu grāmatvedības kārtošanā un konsultācijās un esat šos vai citus ar grāmatvedības jautājumiem saistītus jautājumus aizņemtības dēļ palaidis garām – Jums nepieciešama palīdzība korektā komunikācijā ar VID, un tas Jums ir svarīgi, droši sazinieties ar mums tepat mājas lapā un saņem izdevīgu piedāvājumu sadarbības uzsākšanai ar mums!
Cienījamie klienti!
Vēlamies Jūs informēt, ka saistībā ar Lieldienu brīvdienām mūsu birojam piektdien 7.04.2023 un pirmdien 10.04.2023 ir brīvdienas! Darbā ierastaja režīmā atgriežamies ar otrdienu, 11.aprīli!
Priecīgus svētkus,
Biroja kolektīva vārdā vēl, Māris Biernis
Praksē bieži vien rodas dažādas situācijas, kad grāmatvedības klienti rada pastiprinātu uzmanību savu veikto darījumu izvērtēšanā un neizvērtē riskus pirms veic tos, vai rada situācijas, kas rada nepieciešamību pastiprināti tās izvērtēt, ko mēs cenšamies darīt vispirms izrunājot situāciju ar klientu un mēģinot rast risinājumu iekšienē. Kādas praksē ir šīs populārākās 10 situācijas:
Ja Jums nepieciešama preventīva konsultācija šādu vai tamlīdzīgu risku izvērtēšanā, lai Jūs neiekļūtu neparedzamā saimnieciskās dzīves situācijās, vai arī ikdienas atbalsts grāmatvedības kārtošanā, lūdzu sazinieties ar mums te pat mūsu mājas lapā un mūsu komanda steigs Jums palīgā.
Īpaši šodienas ekonomiskās krīzes apstākļos uzņēmējam nākas domāt, kā restrukturizēt savu komercdarbību, lai varētu strādāt tālāk, tiklīdz beigsies drastiskā inflācijas ieteme uz saimnieciskajiem procesiem ekonomikā un un atsāksies ekomikas augšupeja. Bieži vien uzņēmēji šādos restrukturizācijas procesos, kuri bieži vien ir veikti pat objektīvu apstākļu pēc, aizmirst par vienu ļoti svarīgu aspektu – tādu lietu kā “uzņēmuma pāreja”, neizprot to un nerēķinās sekām kādas tā var radīt.
Uzņēmumu pāreju reglamentā LR “Komerclikums” 20.pants, kurš nosaka:
Praksē uzņēmuma pāreja tiek konstatēta un to ar vien biežām, lai papildinātu valsts kasi īpaši budžeta deficīta apstākļos izmanto arī VID, nenomaksāto nodokļu piedziņai par uzņēmumu no iegūstošā uzņēmuma un tas vairums gadījumu uzņēmējiem ir nepatīkams pārsteigums, jo uzņēmēji iepriekš nav izvērtējuši to un ņēmuši vērā. Iesakām šo uztvert ļoti nopietni, jo vairums gadījumos, tas tiek aptverts tikai pēc notikušā konstatācijas no VID puses. Praktiski uzņēmuma pāreju var konstatēt sekojošos gadījumos, ja izpildās šāds vai tamlīdzīgs apstākļu kopums:
Ja Jums nepieciešama konsultācija par šāda veida jautājumiem objektīvā risku izvērtējumā, vai arī palīdzība ikdienas grāmatvedības jautājumu kārtošanā, lūdzu piesakieties mūsu mājas lapā un saņemsiet izdevīgu sadarbības piedāvājumu no mūsu grāmatvežu komandas.
Godātie klienti!
Sveces kvēl kā vadugunis zilgtas,
Baltas dzirkstis egļu zaros snieg,
Un mēs vēlamies, lai visas ilgas,
Jaunā gadā piepildītas tiek.
SIA “Investors”
Grāmatvedības ārpakalpojumu biroja
Kolektīvs vēl Priecīgus Ziemassvētkus un Laimīgu jauno gadu!
Mūsdienās arvien populārāki, bet nebūt ne saimnieciski izdevīgākie un ne lētākie gan iegādē, gan pie augošām elektrības cenām arī uzturēšānā ne tie lētākiem, bet “zaļajam kursam” par labu kļūst elektro auto. Uzņēmēji jautā – kā ar viņu degvielas, jeb elektrības izlietojuma uzskaiti!? Vai līdzīgi kā ar fosilo degvielu!? Diemžēl – jā!
Atbilstoši Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā (UIN likums) noteiktajam uzņēmējam ir pienākums uzskaitīt, lai tā transportlīdzekļa degvielas izdevumi par faktiski nobraukto kilometru skaitu katrā mēnesī saskaņā ar transportlīdzeklim noteikto degvielas patēriņa normu uz 100 kilometriem patēriņu nepārsniedz izgatavotājrūpnīcas norādīto pilsētas cikla degvielas patēriņa normu vairāk kā par 20%.
Vēršam lielu uzmanību, ka minētajā normā iekļautais nosacījums “pilsētas cikla degvielas patēriņa norma” ir balstīts uz to, lai dotu iespēju vērtēt augstāko no patēriņa rādītājiem, kāds noteikts automobiļiem ar degvielas patēriņu no ražotājiem.
Ņemot vērā elektromobiļu specifiku, kas būtiski atšķiras no automašīnām, kuras izmanto fosilo degvielu, pretēji automobiļiem ar degvielas patēriņu, elektromobilis ar sertifikātā norādīto patēriņa normu pilsētas režīmā var nobraukt vairāk kilometrus, nekā veicot braucienus parastā režīmā ārpus tās.
Ņemot vērā minēto, kā arī, lai nodrošinātu, ka arī elektromobiļu elektrības patēriņam uzņēmumu ienākuma nodokļa piemērošanai tiktu ievēroti līdzvērtīgi kritēriji, piemērojot UIN likuma 8.panta 5.daļas 5.punktu, var ņemt vērā augstāko no ražotāja noteiktajiem elektrības patēriņa rādītājiem vai kādus no publiski pieejamā vidējā patēriņa rādītājiem, vai, piemēram, kādu no publiski veikta testa rādītājiem.
Turklāt, ja uzņēmums valsts budžetā maksā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli (UVTN), tad nav jāveic detalizēta elektroenerģijas uzskaite (piemēram, ar ceļazīmēm vai maršruta lapām), lai pamatotu elektroenerģijas izmantošanu saimnieciskās darbības nodrošināšanai.
Šādā gadījumā uzņēmējam, kurš valsts budžetā maksā UVTN, grāmatvedības organizācijas dokumentos jāparedz kārtība, kādā dokumentē un uzskaita transportlīdzekļu izmantošanas izdevumus, tostarp jānosaka iekšējo attaisnojuma dokumentu un reģistru noformēšanas kārtība, kādā tiks uzskaitīts faktiski nobrauktais kilometru skaits, pamatojoties uz transportlīdzekļa odometra rādījumiem mēneša sākumā un beigās, un kuros tiks noteikts elektroenerģijas patēriņš. Dokumentējot transportlīdzekļa izmantošanu, jānorāda informācija par elektroenerģijas patēriņu tādējādi, lai elektroenerģijas patēriņa apliecinošie dokumenti tiktu identificēti ar konkrētu transportlīdzekli, kas elektroenerģiju patērē.
Savukārt, ja uzņēmums par attiecīgo transportlīdzekli UVTN nemaksā, tad, lai pamatotu transportlīdzekļa izmantošanu saimnieciskās darbības vajadzībām, ir jāveic detalizēta elektroenerģijas uzskaite (piemēram, ar ceļazīmēm vai maršruta lapām) grāmatvedības organizācijas dokumentos noteiktajā kārtībā.
Attiecībā uz PVN priekšnodokļa atskaitīšanu par elektromobiļa uzlādei izlietoto elektroenerģiju, neatkarīgi no vieglā transportlīdzekļa degvielas veida (tostarp elektroenerģijas), šiem izdevumiem piemērojami Pievienotās vērtības nodokļa likuma (PVN likums) 100.pantā noteiktie priekšnodokļa atskaitīšanas ierobežojumi. Piemēram, ja par iegādātu, nomātu vai importētu vieglo pasažieru automašīnu, kuras sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas sēdvietas, tika atskaitīts priekšnodoklis 50% apmērā saskaņā ar PVN likuma 100.panta 2.daļā noteikto, tad arī par elektroenerģijas iegādi šādas automašīnas uzlādei priekšnodoklis atskaitāms 50% apmērā. Kas faktiski nozīmē, ka elektro auto pret automašīnu, kura izmanto fosilo degvielu, ikdienas uzturēšanas izdevumu uzskaitē un nodokļu piemērošanā, nav nekādu priekšrocību.
Ja Jums nepieciešams padoms šajos jautājumos, vai jebkura veida grāmatvedības uzskaites kārtošana ikdienā, sazinieties ar mums šeit, mūsu mājas lapā un mūsu komanda steigs Jums palīgā, piedāvājot izdevīgus sadarbības nosacījumus.
Godātie uzņēmēji,
Strauji, tuvojas gada nogale, kas nozīmē – arī gada pārskata sagatavošana nav aiz kalniem! Šogad, šis periods iezīmējas ar ļoti straujas inflācijas un ekonomisko procesu nenoteiktības ietekmi uz finanšu pārskatiem, ko šajos mainīgajos biznesa vides apstākļos nedrīkst neņemt vērā, jo Jūsu vadītajai sabiedrībai var rasties akūta nepieciešamība, piemēram, pēc papildus finansējuma piesaistes, vai kāda ekonomiskās krīzes pārvarēšanai pieejamā atbalsta instrumenta saņemšanas, kam visam par pamatu ir uzreiz pieejami aktuāli un korekti grāmatvedības dati, tāpēc vēršam uzmanību un aicinām:
Ja pēc sajūtām saprotat, ka neesat “komforta zonā” ar sava uzņēmuma grāmatvedības jautājumiem un Jums nepieciešama palīdzība jebkura veida grāmatvedības jautājumu sakārtošanā Jūsu uzņēmumā, droši sazinieties ar mums mūsu mājas lapā un saņemiet izdevīgu piedāvājumu sadarbības uzsākšanai.
Atcerieties, ka tieši Jūs esat atbildīgi par grāmatvedības procesa organizēšanu uzņēmumā!
Saistībā ar uzņēmuma darba apjoma palielināšos, aicinām pievienoties mūsu kolektīvam bilancspējīgu grāmatvedi.
Mūsu prasības:
Augstākā vai vidējā speciālā izglītība specialitātē;
Zināšanas grāmatvedības un nodokļu likumdošanā;
Labas datorzināšanas (MS Office, grāmatvedības programmas);
Vismaz 3 gadu pieredze bilancspējīga grāmatveža amatā;
Precizitāte darbu izpildē, centīgums un augsta atbildības sajūta;
Vēlme augt un attīstīties kopā ar uzņēmumu;
Angļu valodas zināšanas vismaz labā sarunvalodas līmenī un laba grāmatvedības programmas Tildes Jumis pārzināšana;
Ja, Jūs pārziniet gan grāmatvedības programmu Tildes Jumis, gan Horizon, to uzskatīsim par priekšrocību;
Tavi pienākumi būs:
Pilna finanšu grāmatvedības cikla veikšana vairākiem maziem un vidējiem uzņēmumiem vienlaicīgi, (kvalitatīva grāmatvedības uzskaite atbilstoši likumdošanas un normatīvo aktu prasībām);
Ikmēneša grāmatvedības atskaišu un finanšu pārskatu sagatavošana un iesniegšana valsts institūcijām;
Gada pārskatu sastādīšana klientiem;
Apkalpošanā uzticēto klientu uzņēmumu darbības rādītāju analizēšana, konsultēšana finanšu jautājumos;
Kontaktēšanās ar apkalpojamo klientu uzņēmumu vadītājiem un darbiniekiem.
Mēs piedāvājam:
Intensīvu un dinamisku darbu stabilā un perspektīvā uzņēmumā;
Kvalifikācijai atbilstošu, konkurētspējīgu atalgojumu no 2150 EUR pirms nodokļu nomaksas;
Medicīnisko apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām;
Draudzīgu un atsaucīgu darba kolektīvu;
Interesantus korporatīvos pasākumus ar kolēģiem;
Motivējošu papildus labumu sistēmu;
Iespēju paplašināt profesionālās zināšanas, profesionāli augt līdz ar uzņēmumu.
Gaidīsim Jūsu pieteikumu un CV ar norādi „grāmatvede/-is” uz e-pastu [email protected] līdz 15.11.2022. Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks virzīti uz 2. Atlases kārtu – darba interviju un praktisko zināšanu pārbaudi.
Vadoties no ikdienas prakses, bieži maldīgi pastāv uzskats, ka grāmatvedības pakalpojumu sniedzēja pakalpojumi ir ļoti dārgi. Lai kliedētu šo uzskatu, mēs vēlamies sniegt ieskatu par principiem, kā mēs vienojamies par pakalpojumu sniegšanas izcenojumiem ar katru klientu situāciju izvērtējot indivuduāli, tādējādi rodot makslimālu atdevi un efektīvu sadarbību starp pusēm. Mūsu pakalpojumu tarifs sastāv no trim pamatpozīcijām:
Ja Jums nepieciešams ikdienas atbalsts grāmatvedības kārtošanā, lūdzu sazinieties ar mums te pat mūsu mājas lapā un mūsu komanda steigs Jums palīgā.